Welcome to Sofia Chamber of Commerce and Industry
 
Welcome toSofia Chamber of Commerce and Industry

Партньори
Услуги за членовете
Оферти на / за членовете
Държави
Топ 10



Вход
 Име
 Парола


Регистриране
Загубена парола

Интранет за членове

  


Новини: Дарбата Дислексия ...
03 Януари 2011 г. - 10:36 ч.
[ Изпрати на партньор | Версия за печат ]
Започваме да публикуваме превода на книга за Дислексията. Книгата е разказ за таланта на деца, които имат затруднения в четенето и писането, но благодарение на книгата мнозина от тях са развили своя талант и успешно са завършили своето образование и прилагат своя талант в живота ...

Дарбата Дислексия

Мария Цветковапреведе книгата на Роналд Д. Дейвис за дислексията и посвети превода на първородния си син Преслав, който е едно прекрасно и много специално дете и на всички майки, които са имали щастието да родят такива специални дечица, а в последствие са се почувствали нещастни и разочаровани, че нещо не е съвсем наред с тях. Мария споделя, че тя и Преслав заедно са минали през ада на незнанието за съществуването на Дислексията, когато той е бил първокласник. За децата страдащи от дислесия буквите и звуковете се оказват трудни и неразпознаваеми. Книгата е ключ към развиване на таланта на тези деца. Мария ни казва „Нашите” деца не са наши деца. Те са дошли на този свят чрез нас, за да изпълнят своята мисия. А нашата мисия като родители е да се погрижим за тях и да ги обичаме. Без невъзможни изисквания и преследване на нашите собствени амбиции и неосъществени мечти. Като ученик Рон Дейвис е страдал от несправедливости, неправилно отношение и унижение, познати на повечето хора, притежаващи уникалния начин на заучаване, наречен Дислексия. Той описва как ученето с думи е различно за човек с Дислеския; с думите, които ние можем да разберем. Той претвори опита си в реалност и правейки го, ни даде прозрението и проникновението, необходими да преподаваме ефективно. Четирите различни ключалки на познанието са отворени с ключовете на постиженията на Рон:

1.Ключът да разберем, че стилът на учене на един дислексик всъщност е талант.

2.Ключътда проумеемизмеренията на съзнанието на дислексика.

3.Ключъткъм възприемането на дезориентацията.

4.Ключът към техниките, които контролират дезориентациятаи от това следва, че контролират и симптомите на Дислексия.

Дислексията включва времево и пространствено объркване, дезорганизация и трудности, свързани с разбирането. Някои дислексици откриват, че те са тотално неспособни да се научат да четат. Като възрастни те продължават да се мъчат да свързват звукове и буквите, за да декодират думите. Те не могат да си спомнят символи или комбинация от символи. Думите, които знаят, не им изглеждат познати на страницата. Обикновено тестовете, с които могат да се справят при разпознаването на думи, са под нивото на трети клас, въпреки че години наред са се упражнявали в четене. Други от тях могат да четат доста добре. Когато четат на глас, разбираемо. Но тези ученици откриват, че не могат да разбират какво са прочели. Налага им се да препрочетат изречението няколко пъти, за да извлекат някакъв смисъл от него. Те трябва да четат едно изречение по няколко пъти, за да могат да съберат нещо смислено оттук-оттам. Те имат склонност да изпитват огромни трудности при писане и намират символите на езика много отчайващи и сломяващи духа им. И двата типа дислексици изпитват еднакво унижение и отчаяние.Технически са неграмотни и са ограничени в свободата си да накарат печатните думи да заработят в тяхна полза. Усилията на Рон и неговата книга са помогнали на много деца да завършат своето образование в престижни училища. Децата, които, които проявяват дислексични симптоми са високо интелигентни. Заложбите им, които създават уязвимостта и объркващата ги информация от символи, са предимства и много ценни качества в други направления. Те имат вродената способност да поправят нещата, да разбират от двигатели, електроника, водопроводна инсталация, строителство, правенето на филми и други области, свързани с тях. Задачите, които изискват способността да се види нещо с образи по един съзидателен и различен начин, са често прости за човек с тези дарби. Ето защо по всяка вероятност толкова много изобретатели, учени, спортисти и творчески личности откриват, че те също имат дислексични симптоми.

Обикновено, когато хората чуят думата Дислексия, те си мислят единствено за четене, писане, правопис и математически проблеми, които едно дете има в училище. Някои я асоциират само с обръщането на думата и буквите, някои само с бавно научаване. Почти всеки я смята за някаква форма на обучителна неспособност, но обучителната неспособност е само едното лице на Дислексията.

Известни Дислексици са: Ханс Кристиян Андерсен, Хари Белафонте, Александър Греъм Бел, Джордж Бърнс, Стивън Дж. Канел, Шер, Уинстън Чърчил, Леонардо да Винчи, Уолт Дисни, Алберт Айнщайн, Хенри Форд, Дани Глоувър, Уупи Голдбърг, Брус Дженър, Джей Лено, Грег Луганис, Генерал Джордж Патън, Нелсън Рокфелер, Джаки Стюърт, Куентин Тарантино, Удроу Уилсън, У.Б. Йитс. Да имаш Дислексия не прави всеки дислексик гений, но е добре за самочувствието на всички дислексици да знаят, че техния мозък работи точно по същия начин като мозъка на великите гении. Също е важно за тях да знаят, че имайки проблеми с четенето, писането и правописа, или математически затруднения; това не означава, че са тъпи или глупави. Същата, ментална функция, която произвежда гения, може да произведе и тези проблеми.

Менталната функция, която причинява Дислексията е дарба в най-истинския смисъл на думата: естествена способност, талант. Това е нещо специално, което прави индивида да изпъкне. Не всички дислексици развиват едни и същи дарби, но имат със сигурност общи ментални функции. Ето и основните способности, които всички дислексици споделят:

1.Те могат да използват способността на мозъка си за да променят и създават възприятия (първоначалното умение)

2.Те са силно осъзнати в заобикалящата ги среда.

3.Те са по-любопитни от обикновените хора.

4.Те мислят основно в картини вместо с думи.

5.Те са с високо интуитивни и проницателни.

6.Те мислят и възприемат многоизмерно (използвайки всички сетива).

7.Те могат да преживеят мисълта като реалност.

8.Имат живо въображение.

 

Парадигма на изобретателността (находчивостта). Преди дислексикът да може изцяло да осъзнае и оцени позитивната страна на Дислексията, ще трябва да се захване с негативната такава. Това не означава че положителната страна няма да излезе на повърхността, докато не се разрешат проблемите. Талантът винаги е там, дори и да не е осъзнат, що е то. Де факто, много възрастни дислексици използват положителната страна на Дислексията в техния професионален живот без дори да осъзнават това. Те си мислят, че просто са „намерили цаката” как да правят нещата, без да осъзнават, че специалния им талант идва от същите ментални функции, които им пречат на способността да четат, пишат или да спелуват добре. Най-общата неспособност на Дислексията се появява в четенето, писането, спелинга или математиката; но има и много други. Всеки случай на Дислексия е различен, тъй като Дислексията е Състояние, което самите дислексици създават. Няма двама дислексика, които да са го създали по точно един и същи начин. За да разберем „Дарбата на Дислексията”, ние се нуждаем от това да видим обучителната неспособност, позната ни като Дислексия, от различен ъгъл. Дислексията е резултат от талант, свързан с възприятието. В някои ситуации талантът се превръща в склонност. Индивидът не осъзнава, че това се случва поради използването на таланта, който е интегриран в мисловния му процес. Всичко това започва в твърде ранна възраст и сега изглежда толкова естествено както дишането… следва . Пишете ни дали този откъс Ви харесва chernev@scci.bg

 


 
Рейтинг

12345
Дарбата Дислексия ... | Вход | 0 Коментара
Коментарите представят мнението на лицето, което ги публикува.
Те не представят мнението на редактора на сайта.
 © Copyright 2005 Софийска Търговско-Промишлена Камара. Всички права запазени  Дизайн и разработка Сирма АИ ЕАД